krypta arcybiskupów tylko raz w roku

Marcowy chłodny i ostatni dzień miesiąca, młynie rytmem miarowym, przechodząc obok katedry, pomyślałam, że wejdę, bo nie zawsze przechodząc do niej wstępuję.

Wchodzę i zaskoczona już jestem panią przy stoliku z biletami, a gdzie? a do krypty arcybiskupów Poznania, która jest otwierana tylko raz w roku na 7 dni.Miałam to szczęście że weszłam i mogłam zejść do podziemi katedry i zobaczyć całe historyczne fundamenty i kamienie z czasów już przez ludzi żywych nie zapamiętane.

Oczywiście nie dodam tu wielu zdjęć, bo tu chodzi o to by zachęcić od uwiedzenia tego miejsca osobiście i przeczytać załączone tak w bardzo obrazowy sposób opisy.

Warto dotknąć historii, ale lepiej patrzeć w przód.

The crypt of the archbishops under the Poznan Cathedral is open to visitors only once a year, for seven days.

I was lucky to be in this area and had the privilege of seeing the entire area under the Cathedral, located on the only island in Poznan, Ostrow Tumski.

Katedra, miejsce najstarszej parafii.


April 1, 2023 – Poznań miastem doznań, a wiosny ciągle brak.

Dodaj komentarz